1000 ,- IGEN FÖR FRI FRAKT!

- 20 % RABATT UT JULI MED KODEN: SUN20
Till kassan
Summa: 0

Meny

Kundvagn / 0 produkter

Kundvagnen är tom

Inte säker på var du ska börja?
Se våra nyheter
SUMMA 0 SEK
- 20 % RABATT UT JULI MED KODEN: SUN20

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

Ditt köp på kokonorway.se

Dessa köp- och leveransvillkor gäller när du köper varor på www.kokonorway.se och får varor levererade till dig i Sverige. Våra villkor kan ändras löpande, så vi ber dig att alltid läsa dem innan du beställer. När du godkänner ditt köp i webbutiken accepterar du även våra köpvillkor. Köpet är genomfört när du har fått orderbekräftelsen via e-post. Det är ditt ansvar som kund att se till att de uppgifter (namn, adress, e-postadress etc.) som du har gett oss är korrekta.

Alla priser är i SEK inklusive moms och tull.

Fri frakt vid beställningar över 1 000 kr, fraktkostnad per beställning är annars 95 kr.

 

Kontaktinformation

KO: KO Norway AS
E-post: post@kokonorway.no
Moms: 996 695 530

 

Retur av varor (Änerätt, fritt byte eller byte)

 

Utbyte av varor

Vi erbjuder gratis byte av varor köpta till ett ordinarie pris över 1 000 SEK om du lägger en ny beställning i webbutiken på en produkt med ett ordinarie pris över SEK. 1 000 kr. Gäller endast vid användning av vår returetikett. Gäller ej returer eller omfattande användning av rabattkoder. (Då används byterätt se nedan) .

För att byta, gör alltid en ny beställning i webbutiken. Returen returneras och återbetalas. Vi ser en ny beställning på ditt konto för över NOK. Efter 1 000 SEK är returer gratis. Gäller returer upp till 3 produkter. Följ samma procedur/krav som för ångerrätten nedan. Du får då ett nytt paket inom några dagar med ny 14 dagars ångerrätt och ersättningsrätt. (Om du inte kvalificerar dig för gratis byte kommer vi att dra av 95 SEK från ditt returbelopp för retur av 3 produkter, om det finns fler än 3 produkter i returen debiteras 50 SEK extra per produkt.)

 

14 dagars retur- eller bytesrätt för varor (enkel och säker retur)

Du har 14 dagars ånger- och ändringsrätt. Gäller även kampanjvaror och varor köpta med rabattkod. Denna rätt gäller från det ögonblick du tar emot ditt paket. Om du vill använda dig av ångerrätten, logga in på www.kokonorway.se. På "mitt konto" hittar du din beställning, tryck sedan på "Beställ" sedan på den svarta knappen i nedre högra hörnet och välj de varor du vill returnera. Du kan nu ladda ner en returetikett. Lägg den ifyllda retursedeln i paketet och returnera den så snart som möjligt. Denna tjänst kostar SEK 95 för 1-3 produkter, för stora returer av fler än tre produkter tillkommer en extra kostnad på SEK. 50  per produkt, detta för att täcka faktiska returkostnader för stora försändelser. Vi drar av beloppet när returen behandlas av oss.

 

ANSVAR FÖRE RETURNERING KVALIFICERAS FÖR GRATIS BYTE ELLER BYTE:

Fyll i den bifogade returblanketten och lägg den i returförpackningen.

Vi kräver att varan är i samma skick som när du fick den, oanvänd och med alla etiketter på. Föremål med sminkfläckar, parfym eller röklukt kan inte returneras. Försök inte heller strumpbyxor eller öppnade kosmetika.

Skor ska returneras i originalförpackningen. Om du skickar tillbaka skor, använd inte originalkartongen som ytterförpackning, eller klistra en fraktetikett/tejp på den, utan använd en påse eller kartong på utsidan.

Om leveransen försenas har du som konsument rätt att ångra köpet om du inte accepterar en ny leveranstid. Om du har betalat i förskott (med VISA/Mastercard) och önskar ångra köpet på grund av försenad leverans får du återbetalning inom 14 dagar efter att vi mottagit varan i retur.

Varor köpta i webshopen kan inte returneras/bytas hos någon av våra återförsäljare och vice versa.

PS: Du är fri att returnera själv, men du ansvarar då för att paketet når oss och att du fyller i tullhandlingarna korrekt. Returer måste alltid registreras på ditt konto först. Vår adress:

Ko:ko AS, PO Box 81, 6099 Fosnavåg, Norge

 

Klagomål om en produkt
Om du upptäcker fel eller defekter efter att du har använt produkten.

Gör så här:

Skicka ett e-postmeddelande till post@kokonorway.no .
Ange ordernummer och artikel för ditt klagomål.
Bifoga en bild som visar klagomålet och förklara lite hur det kom till.
Beskriv hur den har tvättats/torkats och om den har använts mycket.
Vi bedömer klagomålet och kommer med ett förslag på lösning.
Vi ber om ursäkt för att produkten inte håller, då vi tar kvalitet på allvar.

Men ingenting är viktigare för oss än nöjda kunder.

 

Skador under transport
Om godset har skadats under transporten är det viktigt att du anmäler detta så snart som möjligt.

Gör så här:

Anmäl till leveransstället, om det upptäcks där. (DHL / Posten / Postnord)
Om inte, kontakta transportören och anmäl skadan så snart som möjligt.
Kontakta oss på post@kokonorway.no och ange ordernummer och vilken produkt som är skadad.
Viktig! Bifoga bilder på förpackningen och produkten där skadan är väl synlig.
Vi behandlar reklamationen så snart som möjligt och anger om du måste returnera varan till oss.
Nya varor skickade från oss.
Vi beklagar att detta har hänt dig.

 

Defekt ny produkt eller felaktig produkt mottagen

Kontakta oss på post@kokonorway.no och ange ordernummer och vilken vara som är fel.

Vi behandlar reklamationen så snart som möjligt och anger om du måste returnera varan till oss.
Nya varor skickade från oss.

 

Betalning

Du kan välja mellan flera olika betalningsmetoder:

- KLARNA

- VISA / Mastercard (kreditkort)

- Paypal

 

KLARNA: Läs mer om Klarnas betalningsmetoder på denna länk.

Visa/Mastercard: När du betalar med VISA/Mastercard kommer beloppet att reserveras på ditt konto, och debiteras när vi skickar paketet till dig. Returer kommer att krediteras tillbaka till kortet.

Paypal: Läs mer om Paypals betalningsmetoder på denna länk.

 

Leverans

Vi skickar vanligtvis beställningen inom 1-2 arbetsdagar, och senast inom 10 arbetsdagar efter att vi tagit emot beställningen.

 

Olöst paket

För alla paket som inte hämtas ut tar KO & KO AS ut en avgift från kunden. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returskatt, fraktavgift och hantering, 299 kr.

 

Klagomål

Vid reklamation ber vi dig kontakta oss via e-post innan du returnerar varorna.

E-postadress: post@kokonorway.no

 

Avbryt köpet innan du har fått varan

Om du har ändrat dig och paketet redan har skickats från oss måste du hämta paketet på utlämningsstället och skicka tillbaka det till oss. Vi har inget alternativ att stoppa redan skickade paket. Om paketet inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss anses det som "ej uthämtat". Detta leder till en avgift för dig som kund på 299 kr.

 

Transportskador

Om paketet har skadats under transporten ber vi dig att anmäla detta när du hämtar ut paketet.

 

Bokningar

Vi reserverar oss för slutsålda varor, fel i lager, prisförändringar och typografiska fel.

Vi garanterar inte att färgerna du ser på din skärm exakt återspeglar varornas faktiska färg. Vi gör allt vi kan för att få färgerna i våra bilder så exakta som möjligt, men variationer kan förekomma.

 

Force majeure

Om KO&KO AS utsätts för force majeure, det vill säga om vi eller någon av våra partners drabbas av till exempel krig, krigsliknande incidenter, revolution, upplopp, statliga åtgärder, strejker, lockoutblockad, naturkatastrof, brand, transportstörningar , leveransförbud eller liknande incidenter har KO&KO AS rätt att säga upp sina åtaganden gentemot kunder i upp till två månader. Efter denna period har båda parter rätt att säga upp avtalet utan att behöva betala skadestånd.