1000 ,- IGEN FÖR FRI FRAKT!

UNIK KLÄNNINGS DESIGN
HURTIG LEVERANS
GRATIS FRAKT ÖVER kr. 1000,- sek
Till kassan
Summa: 0

Meny

Logga in

Kundvagn / 0 produkter

Kundvagnen är tom

Inte säker på var du ska börja?
Se våra nyheter
SUMMA 0 SEK
UNIK KLÄNNINGS DESIGN | HURTIG LEVERANS | GRATIS FRAKT ÖVER kr. 1000,- sek

FAQ

VANLIGA FRÅGOR

 

BESTÄLLNING

HAR MIN BESTÄLLNING REGISTRERTS?

Du får ett mail med orderbekräftelse så snart du har godkänt köpet. Om inte, titta gärna i skräppostmappan.

 

JAG HAR INTE FÅTT ORDERBEKRÄFTELSE

Om du har lagt en beställning men inte fått en orderbekräftelse beror det oftast på att du kan ha angett fel mailadress. Då måste du kontakta oss på post@kokonorway.no så kan vi kontrollera e-postadressen och ange rätt adress. Det är viktigt att registrera rätt e-postadress. Om e-postadressen är felaktig blir även all kommunikation felaktig, t.ex. med Klarna och transportör.

 

KAN JAG ÄNDRA EN BESTÄLLNING?

Om varorna inte har skickats kan du skicka ett mail till oss och förklara vad du önskar ändrats, oavsett om det är avbeställning eller ändring av storlekar/produkt. Vi vill hjälpa dig. Om varorna har skickats är det tyvärr för sent med ändringar. Då måste du hämta ut varorna och skicka tillbaka dem för byte eller avbeställning. Du kan lägga en ny beställning helt oberoende av din retur.

 

KAN JAG RESERVERA EN PRODUKT?

Du kan tyvärr inte reservera en produkt. Men om det är slutsålt för den vara du önskar kan du välja att få en påminnelse via mail när varan/storleken finns i lager igen. Gå sedan till produkten, där du kan ange den e-postadress du vill bli påmind om. Det är ingen reservation, du väljer själv om du vill beställa produkten när du får en påminnelse.

 

JAG HAR GLÖMT MITT LÖSENORD

Klicka på logga in och glömt lösenordet. Ange din e-postadress som du har lagt en order hos oss, så skickar vi en länk till dig för att ändra/ange ditt lösenord. Om du inte får ett nytt lösenord via e-post omedelbart, kolla spam. Då ligger den med största sannolikhet där.

 

VARFÖR FÅR JAG ETT E-POST OM ATT BESTÄLLNINGEN ELLER DELAR AV DEN ER ANNULLERET NÄR JAG KUNNE BESTÄLLA VARORNA?

Tyvärr kan fel uppstå i lagret och då annullerar vi varan. Om du vill ha en annan vara måste du lägga en ny beställning.

 

LEVERANS

 

VAR SKICKER DU VAROR FRÅN?

Alla varor skickas från vårt lager i Fosnavåg i Norge. Varorna skickas vanligtvis ut samma dag om möjligt. Vår transportör är nu Postnord / DHL. Leveranstid efter beställning är 1-5 dagar. Du kan beställa DHL express för SEK 200,- Då måste beställningen vara inne innan kl. 09.00 på morgonen och den kan i de flesta fall levereras dagen efter eller följande dag.

 

VAD KOSTAR DET ATT SKICKA VAROR?

Det kostar kr. 95,- i frakt vid beställningar under SEK 1000,- Beställningar över SEK 1000,- skickas fraktfritt.

Du kan beställa DHL express för SEK 200,-

 

KOMMER VAROR ATT VARA TULL?

Tull och moms er inkluderade på varor som skickas från oss i Norge.

 

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Vi packar vanligtvis samma dag som vi tar emot beställningen. Om beställningen är inne tidigt på dagen är chansen störst att vi skickar varorna samma dag som vi tar emot beställningen. Detta gäller vardagar. Leveranstiden är då normalt 1-5 dagar efter beställning. Men vi kan ha längre leveranstid i samband med högsäsong.

 

HAR BESTÄLLNINGEN SKICKTS?

När vi har packat klart din beställning skickar vi en bekräftelse per e-post till dig på att ditt paket har skickats från oss.

 

HUR LEVERERAS PAKETET?

Ditt paket skickas med Postnord eller DHL och du kan följa ditt paket längs vägen med spårningsnumret som du hittar i ditt försändelseskvitto på mail. Du får ett hämtningsmeddelande via SMS/I App och via e-post när det är klart för avhämtning på utlämningsstället, alternativt DHL-leverans i dörren. I appen för Postnord kan du även begära utlämning, eller senareläggande av hämtning.

 

VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTER VAROR?

Om du inte hämtar ut paketet kommer detta att registreras som ett outhämtat paket och du debiteras en avgift för faktiska kostnader på SEK 300,-

 

KAN JAG FÖRDJÄNA LEVERANS?

Du måste hämta ut paketet inom hämtningsfristen annars kommer det att returneras automatiskt. Om du inte hämtar ut paketet kommer detta att registreras som ett outhämtat paket och du debiteras en avgift för faktiska kostnader på SEK 300,-

 

KAN MAN KÖPA PRESENTKORT?

Vi har inga presentkort i webbutiken nu, men du kan enkelt köpa en produkt som present och skicka produkten direkt till mottagaren. Ange sedan produkten och ange en annan leveransadress när du kommer till kassan. Vi kan alltid bifoga en trevlig hälsning i paketet, anteckna då i kommentarsfältet på beställningen den text du vill att vi ska skriva till mottagaren.

 

RETUR OCH BYTE

 

DET ÄR LÄTT ATT RETURNERA & HUR MAN RETURNERAR:

Gå till den här sidan för uppdaterad information om hur du returnerar.

 

VAR HITTAR VI RETURETIKET?

Om du vill utnyttja ånger- eller byterätten loggar du in på kokonorway.se. På "mitt konto" hittar du din beställning, tryck därefter "Beställning" sedan den svarta knappen i det nedre högra hörnet och välj de varor du vill returnera. Nu kan du ladda ner en returetikett. Lägg ifylld returformulär i paketet och returnera så snart som möjligt. (Denna tjänst kostar 95,- och täcker returporto, som du måste betala själv. Vi drar av beloppet när returen behandlas av oss).

 

JAG SAKNAR RETURPAPPER, KAN DU SKICKA TILL MIG?

På "mitt konto" hittar du din beställning, tryck därefter "Beställning" sedan den svarta knappen i det nedre högra hörnet och välj de varor du vill returnera. Nu kan du ladda ner en returetikett. Lägg ifylld returformulär i paketet och returnera så snart som möjligt och innan 14 dager.

 

VILKEN ADRESS SKICKER JAG RETURET TILL OM VI INTE ANVÄNDER RETURETIKET?

KO&KO AS, PB 81, 6099 Fosnavåg, Norge

PS. Kom ihåg att fylla i tulldeklarationen och spara på spårningsnumret.

 

HUR LÄNGE HAR JAG ÅNGERRÄTT?

Du har 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit varan. Om du postar varorna under denna period behöver du inte kontakta oss innan du returnerar. Om det har gått mer än 14 dagar är ångerfristen inte längre giltig. Vi anser att detta är tillräckligt lång tid för att returnera varan, och vi har ofta nya köpare som står på väntelistor, så vi håller oss till 14-dagars ångerfrist.

 

HAR DU ETT FRITT BYTE AV VAROR INOM 14 DAGAR?

Vi erbjuder fritt byte av varor köpta till ordinarie pris (endast över 1000 SEK) och som byts mot annan storlek eller annan produkt till ordinarie pris över 1000 SEK. Gäller endast vid användning av vår returetikett. Gäller ej reavaror eller vid användning av rabattkod. (Då används byterätt se nedan)

Lägg en ny beställning och ange ditt nya ordernummer i returformuläret du bifogar returpaketet innan du returnerar. Följ samma procedur/krav som för ångerrätten. Du får då ett nytt paket inom några dagar med ny 14 dagars ånger- och byterätt. (Om ni inte kvalificerar til fritt byte, drar vi av 95,- från ditt returbelopp.)

 

HUR BYTTER JAG TILL EN ANNAN STORLEK / FÄRG / PRODUKT?

Du har 14 dagars byterätt (Gäller även kampanjvaror och varor köpta med rabattkod.) Denna rätten gjälder från du har mottagen din paket. Om du vill utnyttja ånger- eller byterätten loggar du in på kokonorway.se. På "mitt konto" hittar du din beställning, tryck därefter "Beställning" sedan den svarta knappen i det nedre högra hörnet och välj de varor du vill returnera. Nu kan du ladda ner en returetikett. Lägg ifylld returformulär i paketet och returnera så snart som möjligt. (Denna tjänst kostar 95,- och täcker returporto, som du måste betala själv. Vi drar av beloppet när returen behandlas av oss). Se annars krav för byte här.

 

BETALNING

BETALNING OCH ÅTERBETALNING?

Du kommer att få ett mejl från oss när vi tar emot din retur. Om du har betalat för varan kommer pengarna att återbetalas till samma konto som du använde när du betalade för varan. Normalt tar detta 3 dagar innan du får pengarna. I vissa fall kan det ta upp till 14 dagar från det att vi registrerar returen tills du har pengarna på ditt konto.

 

MÅSTE VI BETALA FAKTURA FRÅN KLARNA OM VI RETURNERAR VAROR?

Du kan logga in på Klarna för att rapportera din retur, då fryss eventuella obetalda fakturor. Om du inte anmäler till Klarna rekommenderar vi att du betalar om tidsfristen närmar sig, då slipper du påminnelseavgiften. Hos Klarna har du även en överblick över alla dina köp och betalningar.

 

JAG HAR RETURNERAT BESTÄLLNINGEN OCH BETALNINGSTIDEN GÖR SNART UT? BÖR JAG BETALA FAKTURA?

Om du är osäker på om vi får returen innan betalningsfristen går ut är det bra att betala för att undvika extra kostnader. Frys din faktura genom att logga in på Klarna och registrera din retur så pausas fakturan där.

 

JAG HAR ETT KLAGOMÅL, VAD GÖR JAG?

Om du har ett klagomål, kontakta alltid post@kokonorway.no så hjälper vi dig där.

 

HUR BETALAR JAG FÖR VAROR?

Vi har en säker betalningslösning. Du kan betala med Klarna sina betalningsalternativ, Visa/Mastercard eller Paypal. Läs mer här.

 

KLARNA app Missa aldrig en betalning! Ladda ner Klarna-appen och få en fullständig överblick över alla dina köp. Få ett meddelande när det är dags att betala, och betala fakturan med ett klick. Klarna kundtjänst finns tillgänglig 24/7 och dessutom kan du enkelt hantera returer. Ladda ner appen här. Om du har frågor om betalning i relation till Klarna kan du kontakta Klarnas kundtjänst på denna sida.

 

BÖR JAG BETALA FAKTURAN OM JAG RETURNERAR VARAN?

Om betalningsfristen närmar sig och för att undvika förseningsavgift är det klokt att antingen betala för fakturan och få beloppet återbetalat. Eller frys fakturan genom att logga in på mina sidor på Klarna och registrera att du returnerar varorna. Fakturan pausas sedan.

 

HUR FÅR JAG PENGARNA IGEN?

När vi får returen registrerar vi returen hos oss och den registreras då även automatiskt hos Klarna. Du får då ett mejl om att din retur har tagits emot och registrerats och vi återbetalar dina pengar. Det tar normalt 3 dagar innan men kan ta upp till 14 dagar innan du har pengarna på ditt konto. Vi återbetalar till samma konto som beloppet kom ifrån.

 

KAN DU BETALA TILL ETT ANNAT KONTO?

Nej det kan vi inte, det betalas tillbaka till samma konto som det kom ifrån.

 

ANDRA FRÅGOR

 

VAR PRODUCERAR KO:KO SINA KLÄNNINGAR?

Vi tillverkar alla klänningar i Polen och Litauen. Vi har nästan daglig kontakt med fabrikerna och känner oss väl omhändertagna och har en ömsesidig respekt för varandra.

 

HAR DU BUTIKER SOM SÄLJER Klänningarna?

Ja, vi har några bra återförsäljare runt om i världen. Kolla in vår återförsäljarlista här: ÅTERFÖRSÄLJARLISTA

 

FINNS DET NORMALA STORLEKAR PÅ KLÄNNINGARNA?

Ja vi får feedback om att klänningarna är normala storlekar. Nu varierar formen och modellerna och vi poängterar att det är stor skillnad på en smal modell och en bred modell. Läs om våra STORLEKSGUIDE här och hitta rätt form och modell för dig. Prova även vårt provrum.

 

VAD ÄR EN STORLEK SOM S, M, L, XL, ETC.

 34 / XS, 36 / S, 38 / M, 40 / L, 42 / XL, 44 / XXL 46 / 3XL, 48 / 4XL, 50 / 5XL

 

JAG HAR FÅTT FEL VAROR, VAD GÖR JAG?

Du kontaktar oss på post@kokonorway.no så hjälper vi dig.

 

KAN JAG BESTÄLLA KLÄNNINGAR PÅ SKYDDARE?

Nej, vi syr inte klänningar efter mått. men vi har ett rikt urval av både former och storlekar. Från storlek 34 till storlek 50 - XS-5XL.

 

Skulle du inte hitta svaret här, kan du kontakta oss på e-post post@kokonorway.no

Vi svarar på kundförfrågningar måndag till fredag.